Narratív valótlanságok



Narratíva

Az ember alapvetően történetmondó. Döntéseinket helyesnek tűnő érvelések alapján hozzuk.  A megértett történelem, az élettapasztalat, a családi környezeti nemzeti kultúra, a jellemvonás, valamint az azonos tartalmú (igaz vagy hamis) történetmesélő média-kommunikáció gyakorisága határozza meg, hogy mit tekintünk helyes érvelésnek,

A narratív racionalitást a történetek összetartó ereje és hitelessége határozza meg, A valós világ történetek sorozatában formálódik képpé, amelyből kiválasztással folyamatosan újrateremtjük saját életünket.

A narratívumok olyan szövegek, melyek (valós vagy manipulált tartalmú) eseményekről számolnak be, és rendelkeznek idői, valamint oksági összetartozással. Ott vannak a mítoszokban, a mesékben, a legendákban, az érvelésben, a táncban, a festészetben, a moziban, képregényben, az újságokban, vagy a hétköznapi beszélgetésekben.

Egy nemzet sorsát, döntéseit, életszínvonalát, alapvetően befolyásolják az elfogadott, újratermelt társadalmi narratívák. A politikai elit (jól vagy rosszul) narratívákban és a narratívákra utaló hívószavakban kommunikál. Aki a többségi kommunikáció és a hatalmi ágak törvényes birtokosa, annak behozhatatlannak tűnő előnye van, és megszüntetheti a valós demokráciát is.

A narratíva kommunikáció szerkezeti elemei alapvetően jellemzőek az elérendő társadalmi célok bemutatására. A diktatúráknak sajátos narratíva kommunikációja van, mely jól látható a Chomsky professzor által feltárt törvényszerűségek összefoglalójában:

https://drive.google.com/file/d/0ByaZETfxwUujWjViTlBlSU42bWs/edit


Apropó

Egy párt, politikai mozgalom üzeneteit, hívó szavait, mozgósító erejét a klasszikus és modern médián a vezetők üzenetein (narratíváin)  túl a személyes, szervezetépítő aprómunkában, az aktivisták és párttagok százainak, ezreinek meggyőzésével, összekovácsolásával, képzésével lehet eljuttatni a szimpatizáns polgárokhoz.

Hogyan lehet marketing eszközökkel szervezetet építeni?

Természetesen személyes meggyőzéssel, hogy a képviselt értékek, célok, vezetők, a "jó" illetve a "legjobb áru" kategóriájába tartoznak a célközönség az elérendő társadalmi cél szempontjából.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egy kép, ezer szó, egy perc videó ezer kép, élj vele! :-)